×

Digitale innovationsenheder

Slip bare innovationen løs –

men gør det indenfor de rette rammer

 

I takt med at den teknologiske udvikling buldrer afsted, har mange større virksomheder fået etableret digitale innovationsenheder. Forventningerne er tårnhøje – enhederne skal bringe nye ideer, produkter og løsninger til verden, der sikrer virksomhedens eksistens mange år frem. Men når den første begejstring har lagt sig, begynder ledelsen at spejde efter resultater – og dem skal de ofte kigge langt efter. Det skyldes typisk, at der mangler sammenhæng mellem virksomhedens strategiske målsætninger og organiseringen af de digitale innovationsenheder.

 

På denne session får du inspiration til, hvordan I gør jeres innovationsenhed til en succes. Der kan være mange forskellige grunde til at arbejde dedikeret med digital innovation, for eksempel kan I have et ønske om at øge virksomhedens effektivitet eller skabe nye digitale produkter og vækstområder. Jeres strategiske målsætninger er helt afgørende for, hvilken organisering I skal vælge for jeres innovationsenhed.

 

Ved at deltage i denne Grab’n Go-session får du et overblik over mulige modeller til organisering af digitale innovationsenheder. Desuden deler vi indsigt og erfaring fra andre virksomheder og fortæller om, hvad de har gjort for at indfri deres strategiske målsætninger med digitale innovationsenheder.

 

Målgruppe: CXO’er samt ledere og medarbejdere indenfor forretningsudvikling, innovation og digitalisering.

 

Sværhedsgrad:

svaerhedsgrad-4-140x140.svg

 

Du kan bl.a. høre om

 

    • Erfaring fra virksomheders digitale enheder på tværs af brancher. 

 

    • Sammenhængen mellem strategiske målsætninger og modeller for digitale enheder. 

    • Hvordan du organiserer og skaber de bedste rammer for de enkelte typer digitale enheder. 

    • De nødvendige kompetencer i en digital innovationsenhed, og hvad arbejdsformen betyder for resultatet.


Tid og sted:

 

Weidekampsgade 6, 2300 København S.

09/10/2018 kl. 08:30-10:00

 

Værkmestergade 2, 8000 Aarhus C.

Minikonference 06/11/2018 kl. 09:00-12:30

 

Webinar

11/10/2018 kl. 08:30-09:00

Oplægsholdere

speaker profile picture

Anders Ørding Olsen

Anders Ørding Olsen er manager i Deloitte Digital. Han har en Ph.d. i innovation og strategi fra CBS, hvor han fungerer som ekstern lektor. Anders har mange års erfaring fra både Danmark og internationalt med organisering af innovationsenheder og udvikling af nye digitale services og platforme i forskellige brancher.

speaker profile picture

Maibritt Harritz

Maibritt er ansat som seniormanager i Monitor Deloitte, hvor hun arbejder i krydsfeltet mellem vækststrategier og digitalisering, hovedsagelig i brancher indenfor forbruger- og industriprodukter. Hendes erfaring spænder over flere typer strategier (virksomheds-, vækst-, e-handels- og marketingstrategier) fra den indledende fase, formulering og udarbejdelse af businesscase til implementering.