×

Insight-driven organisations (IDO)

Driv din virksomhed på data og forløs

det fulde potentiale

 

I en omskiftelig og uforudsigelig verden er ledelsens intuition og erfaring vigtige elementer, der dog ikke er fyldestgørende at drive en virksomhed ud fra. Flere virksomheder har derfor indset nødvendigheden af at træffe operationelle beslutninger på baggrund af datadrevet indsigt. Disse virksomheder kaldes indsigtsdrevne organisationer (IDO’er), og det er et forretningsområde i rivende udvikling både på globalt og nationalt plan.

 

Det er der en god grund til. I 2020 forventes det, at der fremstilles 1,7 MB ny information i sekundet for hvert menneske på jorden. Information der, hvis den anvendes rigtigt, kan være nøglen til at træffe de rigtige strategiske valg for virksomheder nu og i fremtiden. Med andre ord er transformationen til en virksomhed drevet på dataindsigt en nødvendighed, hvis virksomheden skal styrke kunderelationen og samtidig forløse sit fulde vækstpotentiale.

 

Men hvad kræver transformationsrejsen, hvordan bliver man en mere datadrevet virksomhed, og hvordan påbegyndes rejsen, der kræver dedikerede ansatte, foranderlige processer, skjult data og ny teknologi? På denne Grab’n Go-session introducerer vi kernebegreberne bag indsigtsdrevne organisationer. Vi forklarer begreberne ved at dykke ned i virkelige fortællinger, der viser, hvordan globale virksomheder kombinerer deres styrker inden for finance, dataindsigt og fremtidens data-analytics med henblik på at omkostningseffektivisere, etablere en ny og styrket kundeoplevelse samt skabe vækst i forretningen.

 

Målgruppe: CXO’er, herunder CFO’er, CIO’er, CDO’er, COO’er og CMO’er, vicedirektører inden for salg, marketing og finans såvel som direktører og managere inden for business intelligence samt data og analytics.

 

Sværhedsgrad:

svaerhedsgrad-5-140x140.svg

 

 

Du kan bl.a. høre om

 

    • Hvorfor finance-afdelingen er en vigtig drivkraft bag opbygningen af en IDO, og hvordan man benytter styrkerne blandt ansatte med finansiel viden og indsigt. 

    • Hvordan de bagvedliggende perspektiver for og overvejelser om at blive en IDO passer ind i eksisterende digitaliserings-, data- og analytics-initiativer. 

    • Virkelige eksempler fra en virksomhed, der illustrerer, hvordan virksomheden arbejder med at integrere advanced insights 


Tid og sted:

 

Weidekampsgade 6, 2300 København S.

24/10/2018 kl. 08:30-10:00

 

City Tower, Værkmestergade 2, 8000 Aarhus

Minikonference 29/11/2018 kl. 09:00-12:30

 

Webinar

25/10/2018 kl. 08:30-09:00

Oplægsholdere

speaker profile picture

Nicolai Lachmann

Nicolai har mere end 20 års erfaring inden for den finansielle sektor både som management-konsulent og afdelingschef med fokus på økonomistyring, forretningsudvikling og driftsoptimering.

speaker profile picture

Peder Pedersen

Peder er specialiseret i at udnytte information som et strategisk aktiv samt optimering og transformation af dataorganisationer. Peder er desuden leder af Deloittes serviceline, Analytics & Information Management, samt en del af Deloittes globale IDO Leads.