×

Gør din klimastrategi til en forretningsstrategi og bryd gennem lydmuren

Grøn omstilling

Gør din klimastrategi til en forretningsstrategi og bryd gennem lydmuren

Har Greta-effekten ramt din virksomhed? Spørgsmålet er egentligt irrelevant – for uanset svaret, så kommer klimadagsordenen til at påvirke din virksomhed.

 

Klimaudfordringerne er nemlig i gang med, bogstavligt talt, at ændre det landskab vi driver forretning på. Forbrugerne stiller større krav til bæredygtigheden af de produkter og services, de køber. Politikerne stiller skrappere krav for at reducere virksomhedernes CO2-udledning og for at få dem til at bidrage med deres fair andel. Medarbejderne stiller større krav til, at deres arbejdsplads gør en positiv forskel i samfundet. Og når de bæredygtige tiltag så er implementeret, kommer næste udfordring: hvordan fortæller vi omverdenen om dem og hvordan inspirerer vi til handling?

 

Der er rigeligt med udfordringer at tage fat på, i hele værdikæden, så virksomheden forbliver bæredygtig, og anerkendes for det blandt de vigtigste interessenter. Det centrale spørgsmål er derfor, hvordan virksomheden kommer i gang med at transformere sin forretningsmodel, så virksomheden bliver miljømæssig og økonomisk bæredygtig.

 

Kom og hør nærmere om, hvordan din virksomhed kan gøre en klimastrategi til en forretningsstrategi, og hvordan virksomheden rykker bæredygtigheden ind i hjertet af kommunikationen med målrettede budskaber til kunder, leverandører, medarbejdere og omverdenen.

 

Vi har sammensat et stærkt program, hvor I kan blive inspireret af de største danske virksomheder og deres arbejde med klimatransformation. Blandt andet vil Peter Kjærgaard Svendsen, klimachef for COOP Danmark, fortælle om ’verdens måske mest ambitiøse klimastrategi’, og hvorfor COOP ser det som en langsigtet kommerciel strategi i detailhandelsmarkedet.

 

Derudover vil Rasmus Winther, direktør for public affairs hos Geelmuyden Kiese, fortælle om, hvordan I kan kommunikere jeres klimastrategi og indsatser, så I bliver hørt, inspirerer og kan skabe følgeskab blandt jeres interessenter. Afslutningsvis får du de bedste tips og trick på hvordan du kommer i gang fra Anderas Kryger, Senior Manager og Bahare Haghshenas, Partner, i Monitor Deloitte. 

 

Målgruppe: CEOs, CSOs, CSR, CMOs, COOs og andre med interesse for forretningsstrategi, bæredygtighed og klima.

 

Hør bl.a. om:

 

Få indsigt i hvordan en klimastrategi kan blive en forretningsstrategi og inspiration til hvor I kan starte

 

Få inspiration til hvordan I går klimastrategien til en forretningsstrategi, der kan implementeres og transformere virksomheden

 

 

Få indblik i hvordan I kan kommunikere jeres strategi og benytte kommunikationen aktivt til at realisere strategien

    •  

Få indblik i hvad en klimastrategi kan indeholde og de svære valg, der skal træffes

 


Tid og sted:

 

Webinar

31/03/2020 kl. 08:30-09:30

Oplægsholdere

speaker profile picture

Peter Svendsen

Klimachef i Coop

speaker profile picture

Rasmus Winther

Direktør for public affairs for Geelmuyden Kiese

speaker profile picture

Andreas Kryger Jensen

Senior manager for Deloitte SDG

speaker profile picture

Bahare Haghshenas

Partner i Deloitte SDG